Blog - wfg.sk

Vyhľadávanie
Späť na blog

„Buďte seriózny kupujúci“

Tento blogový článok patrí ľuďom, ktorí zvažujú kúpu nehnuteľnosti. Kupujúci je človek, ktorý má pred sebou jedno z najdôležitejších rozhodnutí svojho života – nové bývanie. Či je toto rozhodnutie prvé, druhé, alebo piate - vždy sa dostane do situácie, že si musí vybrať. Kroky a postupy, ktoré ho dovedú k jeho vysnívanej nehnuteľnosti sú často krát náročné. Vnímajú to aj realitní makléri - profesionáli. Je dôležité, aby mal kupujúci aj v tejto životnej situácii slušné správanie a srdce na mieste. Vaše správanie je obrazom vašej serióznosti. Aké sú kroky k úspešnej kúpe nehnuteľnosti za pomoci realitnej kancelárie?

 

  • Oslovte makléra v pracovnom čase, počas obeda alebo v popoludňajších hodinách. Tiež by sa vám nepáčilo zdvíhať pracovný mobil po 22.00 hodine, cez víkend na oslave, svadbe alebo lyžovačke.
  • Vnímajte makléra ako človeka. Má svoju rodinu, súkromie, pracovný čas ale aj čas na oddych. Keď maklér nedvíha telefón, možno je na jednaní, možno práve fotí, podpisuje zmluvy, má stretnutie, alebo dovolenku. Každý správny maklér na zmeškaný hovor zavolá späť. Vhodné je napísať krátku sms, kto ste a o čo konkrétne máte záujem.
  • Pri prvom kontakte s maklérom  je vhodné pozdraviť, predstaviť sa a stručne objasniť, o akú ponuku sa jedná. Maklér nemá v hlave všetky nehnuteľnosti. Po objasnení môže oveľa rýchlejšie reagovať na vaše otázky o nehnuteľnosti, o ktorú ste prejavili záujem
  • Keď máte v „hľadáčiku“ viacero ponúk, spíšte si na papier pár bodov: typ nehnuteľnosti, názov realitnej kancelárie, meno makléra, kontakt. Pomôže vám to pri komunikácii. Často sa stáva, že klient zavolá na 15 inzerátov, občas sa nedovolá, potom mu maklér zavolá späť a klient sa stráca v informáciách, prečo vlastne volal.
  • Vnímajte makléra ako spriaznenú osobu, ktorá vám môže poradiť, zodpovedať veľa otázok a pomôcť rozhodnúť, či je nehnuteľnosť, ktorú ste si vybrali tá správna pre vás.  Odporučí vám možno inú, presne podľa vašich požiadaviek. Ušetríte tak čas sebe, predávajúcemu aj maklérovi.
  • Spíšte si priority, finančné možnosti, vylúčte lokality kde bývať nechcete. Rozprávajte sa s ľuďmi, s ktorými budete nové bývanie zdieľať, aby ste zistili či máte rovnaké preferencie. Jednotný pohľad na kúpu vám uľahčí rozhodovanie. 
  • Na dohodnutú obhliadku príďte včas. Ak sa nemôžete dostaviť, komunikujte zdržanie alebo neúčasť maklérovi vopred. Nie je nič horšie ako zbytočný výjazd, čakanie na klienta. Predávajúci to vnímajú ako neserióznosť. Uvedomte si, že pre vás niekto zorganizoval stretnutie, oslovil predávajúcich a tí svoju nehnuteľnosť pripravili. Možno si vzali voľno z práce alebo docestovali na nehnuteľnosť, v prípade, že v nej nebývajú. Slušné je preto vopred sa ospravedlniť.
  • Nik nemá rád, keď počas obhliadky padajú nelichotivé až hanlivé vety o stave nehnuteľnosti. Zdržte sa komentárov typu: „fuj, tu to smrdí, horší gauč som nikdy nevidel, otrasná maľovka a tá kuchyňa, vôbec sa mi tu nepáči, nikdy by som nešiel do takého hrozného bytu, celé zle je toto tu“. Každý predávajúci vníma svoju nehnuteľnosť ako domov, v ktorom prežil časť svojho života a odchádza z nejakého dôvodu. Verte, vyššie spomínané vety mu nepridávajú na dobrej nálade. Cíti sa urazený a stáva sa, že aj keby ste prejavili záujem, rozhodne sa nehnuteľnosť ponúknuť ďalšiemu záujemcovi.
  • Ak sa rozhodnete pre danú ponuku, jednajte vždy len s maklérom, ktorý vám nehnuteľnosť ukáže. Maklér má ponuku zverenú, musel sa jej venovať a vytvoriť ju, získať dôveru predávajúceho. Tak isto venoval svoj čas foteniu, úprave interiéru, inzercii. Keď makléra máte tendenciu „obísť“ a kontaktovať predávajúceho, môže sa stať, že predávajúci tento krok vníma negatívne. Pri exkluzívnej ponuke verí maklérovi, má s ním vzťah nielen „papierový“, ale aj vzťah dôvery. Vy, ako kupujúci si môžete týmto len uškodiť.
  • Pri samotnom obchode jednajte na rovinu, pýtajte sa čo vám nie je jasné, dožadujte sa informácií. Predídete nezrovnalostiam a chybám v komunikácii. Každý maklér má rád, keď sú klienti skôr „hladní“ po odpovediach ako takí, ktorí sa nič nepýtajú, nič nechcú vysvetliť a v závere sú nespokojní, lebo obchod neprebehol podľa ich predstáv.
  • Dbajte na vzájomnú súčinnosť pri samotnom obchode, potrebné dokumenty dodávajte podľa pokynov makléra. Urýchlite tým proces napr. v banke alebo na katastri. Právne oddelenie bude tiež flexibilnejšie pri vytváraní kúpno-predajných zmlúv.

Kto sú realitní turisti?

Ide o osobitnú skupinu klientov, ktorí nevedia čo chcú, nevedia či na to majú dostatok financií, nevedia kedy a čo presne chcú kúpiť. Chodia na obhliadky všetkého druhu. Striedajú malé byty s veľkými, domy s pozemkami. V očiach maklérov sú to iba špekulanti. Správny maklér odhadne takéhoto klienta už na začiatku, správnymi otázkami v rozhovore. Hovorte preto o svojich predstavách, o tom, čo ste už videli, čo sa vám páči a čo nie. Aj keď prvý telefonát bude dlhší, už počas neho sa môže rozhodnúť, čo je pre vás naozaj to pravé.

Keď si v závere poviete, že to úsilie byť dobrým kupujúcim stálo za to, aj ostatné strany budú celý proces obchodu vnímať pozitívne. Berte makléra ako spolupracovníka a kamaráta. Vaša čestnosť bude vo váš prospech. Skúsený maklér vás rád dovedie do úspešného konca, ktorým bude váš nový DOMOV.

autor: Mgr. Nina Herčková, RSc.

Sídlo firmy a fakturačné údaje

WFG reality, s.r.o.
Daxnerova 9
010 01 Žilina

IČO: 50 659 855
DIČ: 2120414406

Banka: Tatra Banka
Účet: 2940033637/1100
IBAN: SK92 1100 0000 0029 4003 3637

Kontaktné miesto

WFG reality s.r.o.
Daxnerova 9
010 01 Žilina

Tel:
+421 41/55 55 999
Fax: +421 41/55 55 955